Du har ingen varer i handlekurven.
Close
(0)
Filters

Reklamasjon

Reklamasjon og Garanti – Hva du trenger å vite

Har du kjøpt et produkt hos oss og ønsker å reklamere eller få det reparert? Her finner du viktig informasjon om reklamasjon, garanti og reparasjon på klær og friluftsutstyr.

Reklamasjon

En reklamasjon gjelder produkter med feil eller mangler som oppstod ved kjøp eller etter kjøpet, innenfor reklamasjonsfristen. Leverandøren har rett til å forsøke å utbedre feilen én eller to ganger før du kan kreve omlevering (nytt produkt) eller heving (refusjon). Fristen for reklamasjon er to år for klær og friluftsutstyr, og fem år for produkter med lang levetid.

Reklamasjon gjelder produktfeler og ikke brukerfeil (f.eks. feil håndtering eller slitasje).

Garanti

En garanti er et løfte fra produsenten som går utover forbrukerkjøpsloven. Garantien kan tilby bedre dekning eller lengre varighet enn loven. Sjekk garantivilkårene på de ulike merkene:

Reparasjon

En reparasjon skjer på egen regning og er et alternativ til reklamasjon. Hvis du ønsker å få reparert produktet, fyller du ut skjemaet og beskriver problemet. Vi gir deg et pristilbud før reparasjon.
Om du har et Norrøna produkt du ønsker reparert, så må du ta det direkte med Norrøna, begynn her.

Forbrukerkjøpsloven – Kort oppsummering

  • Reklamasjonsfrist: 2 år for klær og utstyr, 5 år for varer med lang levetid.
  • Leverandøren kan forsøke å reparere én eller to ganger før du kan kreve omlevering eller heving.
  • Krav til varen: Den skal være i samsvar med avtalen og kunne brukes til sitt formål.

Les hele Forbrukerkjøpsloven på Lovdata.

Hvordan sende inn en reklamasjon?

  1. Fyll ut reklamasjonsskjemaet.
  2. Legg ved dokumentasjon (kvittering, bilder av feilen).
  3. Vi vurderer saken og kontakter deg.

Hvordan bestille reparasjon?

  1. Fyll ut reparasjonsskjemaet.
  2. Beskriv problemet og legg ved kjøpsinfo.
  3. Vi gir deg et pristilbud før reparasjon.

Har du spørsmål eller trenger hjelp? Kontakt vårt kundeserviceteam, så hjelper vi deg!

Registrer din reklamasjon her: 

Reklamasjonsskjema