Reklamasjon og Garanti – Hva du trenger å vite
Har du kjøpt et produkt hos oss og ønsker å reklamere eller få det reparert? Her finner du viktig informasjon om reklamasjon, garanti og reparasjon på klær og friluftsutstyr.
Reklamasjon
En reklamasjon gjelder produkter med feil eller mangler som oppstod ved kjøp eller etter kjøpet, innenfor reklamasjonsfristen. Leverandøren har rett til å forsøke å utbedre feilen én eller to ganger før du kan kreve omlevering (nytt produkt) eller heving (refusjon). Fristen for reklamasjon er to år for klær og friluftsutstyr, og fem år for produkter med lang levetid.
Reklamasjon gjelder produktfeler og ikke brukerfeil (f.eks. feil håndtering eller slitasje).
Garanti
En garanti er et løfte fra produsenten som går utover forbrukerkjøpsloven. Garantien kan tilby bedre dekning eller lengre varighet enn loven. Sjekk garantivilkårene på de ulike merkene:
Reparasjon
En reparasjon skjer på egen regning og er et alternativ til reklamasjon. Hvis du ønsker å få reparert produktet, fyller du ut skjemaet og beskriver problemet. Vi gir deg et pristilbud før reparasjon.
Om du har et Norrøna produkt du ønsker reparert, så må du ta det direkte med Norrøna, begynn her.
Forbrukerkjøpsloven – Kort oppsummering
Les hele Forbrukerkjøpsloven på Lovdata.
Hvordan sende inn en reklamasjon?
Hvordan bestille reparasjon?
Har du spørsmål eller trenger hjelp? Kontakt vårt kundeserviceteam, så hjelper vi deg!
Registrer din reklamasjon her:
Powered by nopCommerce
Designed by Nop-Templates.com
Opphavsrett © 2025 Jobb og Fritid AS. Alle rettigheter reservert.